fredag 22. april 2011

Ting verdt å huske...

Gutta:

- Elsker å være ute, vil helst BARE være ute:-D
- Absolutt yndlingseventyr: "De tre bukkene bruse". Den kan de "utenat", og forteller oss flere ganger om dagen. "Tripp, trapp, tripp trapp. Hvem ej det som bankej på mi bruuuuuu SIR TROLLET". Absolutt søtt!
- Jeg har også brent en CD til dem, som de hører på når de legger seg. Den CDen inneholder fem forskjellige eventyr. De ler seg skakke når de hører "De tre bukkene bruse". Spesielt to plasser; hver gang fortelleren sier "bruuuuuuuu", også sier han "jeg har to spjUUUUUt". Da hører vi trillende barnelatter i kor fra barnerommet:-D Pappa Pål brukte og ligge inn å fortelle dem eventyr før, men siden det er fotballtreninger og slikt på den tiden, fant vi ut at det beste er at de kan legge seg alene - uten å være avhengig av at de må ha noen inne hos seg:-)
- Yndlingssang (spesielt Tobias): "Baby, Baby" med Justin Bieber. Den synger de fint med på begge to. "Beibi, beibi, beibi HÅÅÅ!"
- Yndlingsfarga til Teo, tipper jeg er grønn. Han skal i hvertfall helst ha grønne klær, skal bare ha den grønne koppen, den grønne asjetten osv..
- De har en utrolig hukommelse. Du kan ha nevnt en ting for noen måneder siden, f.eks. at det var glatt der e.l.. Neste gang vi kjører der, får vi høre det; "må kjøre forsiktig, her er det glatt."
- De legger merke til alt. Om jeg har kjøpt meg ny genser; "mamma kjøpt ny genser?" Hvis noe er borte her hjemme, kommer de å spør etter det.
- De er fremdeles ikke i det hele tatt interessert i barneTV. Ikke litt en gang. De bruker aldri (!) tid framfor TVen. Derfor er jeg kjempeglad for at de syns det er stas å høre på eventyr som blir fortalt for dem.
- Er helt rå på navn.

Thelma:

- Holder på med to tenner. To nede i munnen, midt i.
- Elsker mat.
- Begynner å utforske det å komme opp på alle fire.
- Er verdens blideste jente!

1 kommentar: