onsdag 15. september 2010

Høst

Fram med stearinlys og kos, nå er jaggu høsten kommet. Syns vi har vært heldige med været enda, men man merker den skarpe lufta. Er vel høysesong i barnehagen for forkjølelse og feber. Gutta har allerede hatt en runde og går fortsatt og hangler litt, hosting på natta og snørrete, men feberen er heldigvis forsvunnet.
Ellers venter vi fortsatt på fødsel, ikke noe som tyder på at noe skal skje riktig med det første. MEN, nå er det bare 11 dager igjen til termin, så så veldig lenge til er det ikke uansett. Min største bekymring er at denna ungen skal ut, og det ser ikke ut til at hun blir så veldig lita;-) Den største ungen jeg har født var 2805 og det syns jeg var ille nok:-D Litt sent å snu nå kanskje...? Jeg har overlevd en tvillingfødsel, så da kommer jeg meg vel gjennom dette å!
Gutta har det greit, humøret svinger gjerne i takt med blodsukkeret - så vi jobber og jobber for å holde det stabilt. Bytte fra skrånål til rettnål (forskjell: skrånål går på skrått inn i huden, rettnål skytes rett inn;-)) har gått utmerket, vi har ikke vært plaga med pumpa etter den tid. I morgen er det kontroll på sykehuset igjen og da får vi se om vi skal gjøre noen justeringer på pumpa. Er noen ting som foregår innimellom som vi ikke helt skjønner, men vi får se hva Sjur-lege sier! Gutta er veldig begeistra for barnehagen, barna og de ansatte som jobber der. Det er nesten et problem å hente de nå, for de vil ikke gå derifra. Hver gang vi kommer å henter de, sitter de og pusler med sitt - enten alene, eller med noen andre barn. De er veldig opptatt av å vise oss ting når vi kommer og fortelle hva alle barna heter. Språket deres har også utvikla seg utrolig mye siden barnehagestart, papegøyeeffekten er stor om dagen - bare å passe språket sitt;-) Ellers er sang det helt store, kanskje spesielt "bæ, bæ lille lam". Så herlig å høre på!
Det er fremdeles kaos her, men vi har på en måte vokst inn i det, så jeg tror ikke vi vet hva en normal dag er lengre. Har vært en periode nå der det faktisk har gått en del verre enn hva det har gjort. Så vi er litt spente på utfordringene vi kommer til å møte med et nytt familiemedlem oppå to slitne gutter, pluss liten plass, men vi får bare ta en dag av gangen.
Sist, men ikke minst - kryss fingrene for at fødselen finner sted i løpet av de neste dagene;-D Tror vi har vært gjennom de kjerringrådene som finnes - ikke funnet noe som hjelper enda. Tips taes i mot med takk:-))!!
Posted by Picasa

1 kommentar:

  1. Utålmodig Ingebjørg?
    Glede meg te å sjå deg, guttan, å den nye babyn!!!

    SvarSlett