tirsdag 7. september 2010

:-)

Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger på forrige innlegg:-) Vi har nok ikke vært helt enkle å få tak i, og vi har holdt oss mye for oss selv og tatt lite kontakt med folk ei stund, det lover jeg at vi skal bli bedre på. Det var bare en liten periode når vi sto midt oppi alt dette, at vi trengte å være litt for oss selv med tanker og tilvenning av en ny hverdag. Nå begynner jo ting å falle litt mer på plass, eller vi har hvertfall vent oss til situasjonen og da er ting litt enklere.
Ellers har det vært en litt travel dag i dag, assistenten til gutta fikk føling selv på jobb og pumpa til gutta slutta plutselig å fungere - på begge. Dette skal i utgangspunktet ikke skje, men når man er aktive toåringer, så kan man fort komme borti den feil så den faller av litt, eller blir stående skeivt. Uansett, så ble vi ringt opp av barnehagestyrer for blodsukkeret til Teodor var på HI. Teodor har faktisk aldri vært så høy før, siden diabetesen hans ble oppdaga så tidlig. Tobias sitt blodsukker var også på nesten 30, så da var det bare å hente de hjem, koble av pumpene og sette insulin med penn. Ikke spesielt gøy å tvinge gutta til å bli stukket da, penn er de ferdige med, så de blir helt hysteriske når vi drar den fram. Humøret er gjerne ikke helt på topp heller når de blir så høye. Vanskelig å si hva de sliter med når de får høyt blodsukker, men vanlige symptomer på de som kan si fra er hodepine, tretthet, magevondt, tørste osv.. Hva gutta føler av dette er jo umulig å vite, men grinete og slitne det blir de helt klart. De kom seg fort etter at vi hadde satt insulin med penn, så nå er de og spiser middag hos farmor med pappaen.
Formen min er fin, ikke noe som tyder på at noe skal skje i nær framtid. Kan ikke si jeg vet hvordan jeg skal føle det da heller, siden jeg ble satt i gang sist. Det er da altså 19 dager igjen til termin og det syns jeg egentlig er helt greit:-) Ikke like utålmodig denne gangen, nå prøver jeg bare å nyte dagene for meg selv og gjøre unna alt det som skal eller bør gjøres unna før vi blir fem. Skal til jordmor på torsdag, så da får jeg kanskje høre noe mer om hva hun tror.
Ha en fortsatt fin tirsdag alle sammen, selvom tv-kvelden blir litt forstyrret av fotball...;-)
Posted by Picasa

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar