fredag 11. mars 2011

Tobias


"Ikke drikke alle sammen Teodor" ("Ikke drikk all safta mi!")
"Kommer ikke jeg ut" ("Jeg kommer meg ikke ut!" Lek bak sofaen.)
Uansett hvor de går: "Kommer snart tilbake igjen" eller "Kommer jeg tilbake igjen".
"Kommer nå du ut?" ("Kommer du ut nå?" Lek bak sofaen.)
Tobias forteller Thelma hver dag at; "jeg skal bare i barnehagen. Kommer snart tilbake igjen!"
"Det heter ikke OK, heter OKAY!! Okay?"
"Jeg spiste alle sammen!" ("Jeg spiste opp alt sammen!")
Tobias ville ikke kle dressen her en dag. Pappa: "Skal du ikke være med i barnehagen?" "Nei. Jeg er kjei!" sa Tobias. Hehehe. For de som ikke vet hva kjei er, så er det et ord som betyr litt forskjellige ting. Vi bruker det når vi er slitne, trøtte, når gutta ikke vil gjøre som vi sier, når de gjør alt motsatt av det vi sier, når man må være inne en HEL DAG fordi det er dårlig vær ute og dagen er LAAAAAAANG - da blir man kjei. Skjønner? Det var hvertfall klart at Tobias hadde skjønt hva det betydde:-)

Bare noen små setninger jeg kom på i farta. Kommer nok på mer etterhvert:-D Prøver å være flink å skrive ned alt det morsomme de sier, men ikke alltid man husker det. De er jo to skravlebøtter med stor S for tiden!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar