lørdag 21. august 2010

Hjemme igjen...

Blitt mange sykehusopphold i det siste. I natt var det jeg som var innlagt, er fremdeles innlagt, men hjemme på perm. Fikk plutselig så vondt i ryggen på den ene siden i går formiddag, det ble bare verre og verre utover dagen, så i fire tida ringte vi føden. Vi fikk heldigvis komme dit med en gang. Hadde da så utrolig vondt som jeg tror jeg aldri har hatt før, det bare verka i ryggen og ilte nedover. Ble selvfølgelig først sjekka for rier og om det var fødselen som var i gang, men det var det ikke. Fikk masse smertestillende, men ingenting hjalp. Så tok de ultralyd av nyrene og urinveiene og det så ut som det var nyrestein. I åttetida fikk jeg heldigvis en smertesprøyte som funka og jeg fikk endelig slappa av. Ble også satt i gang med antibiotika. Har nesten ikke hatt vondt siden i går kveld, men de ville at jeg skulle være innlagt, sånn at i tilfelle jeg fikk vondt igjen, så kunne jeg bare komme og da var alle papirene klare og de visste hva de skulle gi meg. Skal inn på sykehuset i morgen for å prate med legene og eventuelt bli utskrevet. Går fremdeles på antibiotika, så satser på at det hjelper:-) Satser også på ei god natts søvn!

Gutta har det ganske bra. Vi sliter fremdeles med å kontrollere blodsukkeret deres. Ser plutselig ut som Tobias trenger enda mer insulin nå, typisk siden vi akkurat følte at vi begynte å mestre han og hans behov. Vi har også slitt med pumpa hans, så vi har måttet brukt penn siden i går. Satser på at den er i orden nå... Skal på kontroll igjen med gutta på tirsdag og på onsdag blir det jordmortime. Blir nok ikke mye nytt å rapportere om fra den timen. Hadde jo ultralyd i går, så vet jo at alt står bra til med lillejenta enn så lenge:-) Nå er det bare fem uker igjen til termin. Skal bli godt å få henne på utsida nå, begynner å bli tungt å gå høygravid i en småstressende hverdag. Blir mye jobb på Pål Remi også!

Nå skal jeg gå å legge meg i min egen seng, kan ikke påstå at jeg sov så veldig godt i sykehussenga i natt;-) Satser på at jeg forblir smertefri og at antibiotika var det som skulle til! Ha en fortsatt fin lørdagskveld alle sammen, så skal jeg få lagt ut noen nye bilder så snart jeg er litt i form igjen:-)

Goood natt!

4 kommentarer:

  1. Å nei å nei å nei da!! Akkurat som dokk itj har meir enn nok no... uff. Håpe d går bra me deg, å at du forblir smertefri fram t fødseln.

    SvarSlett
  2. Herlighet, dåkk får no jammen alt på ein gang å no! Krysse fingran for at dåkk e gjennom det verste no, å at ting roe sæ litt snart! Glad i dåkk all sammen, vi snakkes snart:)

    SvarSlett
  3. Takk, takk. Utskrevet nå, går greit foreløpig:-) Satser på noen rolige uker nå før lillejenta kommer til verden!

    SvarSlett
  4. God bedring, Ingebjørg. Håpe du får sovva og kvila dæ ordentlig innimellom aille slagan. :)

    SvarSlett