mandag 16. januar 2012

Rart

Rart hvordan man husker noen ting, ting som man kanskje ikke helt skjønner hvorfor man husker. Hvorfor husker man den ene tingen, men glemmer å kjøpe melk, eller å levere en film i tide osv..
Mine minner er gjerne knyttet opp mot musikk. Hvor og når jeg hørte forskjellige sanger. Det er spesielt to sanger som jeg aldri glemmer.

Nr. 1:

Husker fremdeles første gangen jeg hørte den. Pappa hadde hørt om Eva Cassidy igjennom en reklame for plata hennes på TV, og han løpte og kjøpte den med en gang. CDen ble spilt av på en tur inn til Foldereid på musikkøvelse, når vi kom til sporet med Fields of Gold, så ble den spilt resten av turen. Over the rainbow er jo også en favoritt:)
Hvor gammel kunne jeg vært? 13-14? Usikker, men dette husker jeg som om det var i går.

Nr. 2:

Husker at jeg vant en konkurranse på radio eller noe sånt, der jeg kunne ønske meg en valgfri CD. Det var i den tiden nattønske var en stor slager, der hadde jeg hørt om Kate Bush, så jeg ønsket meg den CDen. Wuthering Heights ble spilt av til den store gullmedaljen.
Hvor gammel kunne jeg vært da? Er veldig usikker, men må vel ha vært rundt 10?? Mener ganske bestemt at det var en av mine første CDer.

Når jeg først er i mimremodus for musikk, så kan jeg ikke utelate å nevne Roxette. De var virkelig en stor del av livet mitt når jeg var liten, jeg var en STOR fan. Kan fremdeles den dag i dag de fleste tekstene. Aaaaahh... Roxette. "Don`t bore us, Get to the Chorus!"


Så der!! I dag er det back to school! Ha en flott mandag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar