tirsdag 13. desember 2011

Nyttårsforsetter?

Noen nyårsforsetter burde man vel ha.... Det er noe som frister med et nytt år nå, sjansen til å begynne på ny frisk. Ta tak i seg selv å gjøre de tingene som man har sagt hele forrige året "jeg burde kanskje...", "etter helga...", ja dere skjønner kanskje hva jeg mener?
Det som også frister er å skrive nyttårsforsettene, eller som jeg kanskje heller vil kalle de "tankene om det nye året", HER. Kanskje føler jeg et større behov for å følge de da?
Det er ingen store forandringer jeg vil gjøre, men jeg føler alltid at jeg kan oppgraderes. Jeg har hvertfall tanker om å senke skuldrene litt, ikke fyre opp så fort og kanskje bli et par hakk snillere. Jeg har også tanker om å bli flinkere, jeg føler egentlig ikke at jeg har noe valg. Flinkere i hva er noe vagt... Det er kanskje det å bli flinkere til å balansere "flinkheten". Det er mye som skal gjøres mellom skole, barn, sykdom, hus osv.. Jeg må lære meg å være litt flink her og litt flink der på riktige tidspunkt. Mulig dette blir forvirrende, men for meg gir det fullstendig mening - og det er vel kanskje det viktigste.
Respektere, tolerere, åpen, godta - dette er også fire ord som er i tankene mine for det nye året. Fire ord som jeg ikke føler å utdype noe nærmere, men ord som jeg føler er nødvendig å huske på for meg selv.
Ellers blir det de litt mer overfladiske tingene. Det blir definitivt lite shopping i 2012, stakkars, stakkars meg;). Dette gjelder helst de unødvendige tingene selvsagt. Kjoler?? Nødvendig?? Jeg mener ja;) Neida... Får vel roe den litt også vel!!
Det neste er kanskje en god gammel slager på nyttårsforsettlistene, men akk så nødvendig; fy-fy til junk og godteri. Jeg sier ikke at 2012 skal bli et junk og godterifritt år, men vi får vel prøve å holde det til det minimale...
Dette er vel hovedinnholdet i mine tanker for det nye året! Jeg håper året blir fylt med overraskelser, kjærlighet, vennskap, utfordringer og morsomme ting. Det er masse å glede seg til og jeg oppfordrer alle til å nyte ventetiden. Tenk etter hvor deilig det er å glede seg til noe, vente på noe og ha forventninger og håp. Tiden går så fort, så fort. Så bare nyt, kjenn på følelsene. Ikke stress.

"Life is too short to wake up in the morning with regrets. So love the people who treat you right, forget about the ones who don't, and believe that everything happens for a reason. If you get a chance, take it. If it changes your life, let it. Nobody said that it'd be easy; they just promised it'd be worth it."

2012 - du er hjertelig velkommen!:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar